نتایج بیشتر

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
گروه اقتصادی آراد

مراحل ساخت سازه بیلبورد

مراحل ساخت سازه بیلبورد تقریبا پیچیده است. در این مقاله به طور مختصر با مراحل ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی که روزانه در سرتاسر شهر یا بزرگراه‌ها به چشم می‌خورند و پیامی را به صورت جذاب و موثر به مخاطب می‌رسانند و همچنین برند و پیام کسب و کارها را در ذهن مخاطب ماندگار می‌کنند آشنا می‌شویم.

تبلیغات در فضای باز چیست؟

تبلیغات در فضای باز شکلی از استراتژی تبلیغاتی است که شرکت ها را قادر می سازد تا کسب و کار خود را از طریق ابزارهای فضای باز تبلیغ کنند. 

بیلبورد، اصطلاح رایجی است که برای توصیف نوعی از تبلیغات در فضای باز که در امتداد خیابان‌ها و بزرگراه‌های اصلی یافت می شود استفاده می شود. این نام اغلب به تابلوهای بزرگ با قاب فولادی داده می شود که بر روی تیرهای 6.1 – 30.5 متر بالاتر از سطح زمین نصب می شوند. بیشتر اوقات، تبلیغات روی صفحات پوستر بزرگ چاپ می شود که روی صفحه بیلبورد چسبانده می شود. این تابلوها همچنین ممکن است به انواع نورپردازی و جلوه های نمایشی ویژه مجهز شوند. این خصوصیت منحصر یک رسانه بیلبورد تبلیغاتی است که با مخاطبان به‌خوبی ارتباط برقرار می کند. به چنین تبلیغاتی، تبلیغات محیطی یا خارج از خانه نیز گفته می شود زیرا مخاطبان مورد نظر معمولاً در حال رفت و آمد هستند و همیشه از خانه خود دور هستند. انواع سنتی تبلیغات در فضای باز شامل بیلبوردها و پوسترها است. تا 25 سال پیش، 90 درصد تبلیغات در فضای باز را بیلبوردها تشکیل می دادند. امروزه این صنعت گسترش یافته است و تابلوهای کوچکتری را در سرپناه اتوبوس ها، کیوسک ها و مراکز خرید گنجانده است.

اجزاء تشکیل دهنده بیلبورد

بیلبوردهای بزرگ دارای سه جزء اصلی هستند: 

  1. فولادی ( اسکلت فلزی) که برای پشتیبانی از قاب استفاده می شود
  2.  آثار هنری که پیام تبلیغاتی را منتقل می کنند 
  3. تجهیزات الکتریکی برای نورپردازی و جلوه های ویژه دیگر

روند تولید و ساخت بیلبورد

  1. اسکلت فلزی

بیلبوردهای مدرن، که به عنوان تک قطبی نیز شناخته می شوند، توسط تیرهای فولادی با قطرهای (91.4 – 183 سانتی متر) و ارتفاع تا 30 متر که قاب ساخته شده از تیرهای فولادی را پشتیبانی می شوند. این قاب نیز از آثار هنری و تجهیزات نور پشتیبانی می کند. اندازه های استاندارد برای مجموعه قاب های فولادی بزرگ (6.1 * 18.3 متر)،(6.1 * 14.6 متر) یا (3 * 11 متر) است.

تابلوهای بزرگتر یا تابلوهایی که دارای الزامات طراحی خاص یا قطعات متحرک هستند باید دارای توانایی مقاومت در برابر آب و هوای شدید باشند و باید سفارشی ساخته شوند. پس از نهایی شدن طرح، شرکت اجاره دهنده بیلبورد،  فولاد مناسب را سفارش می دهد. برخی از اندازه ها و گریدهای رایج فولاد در انبار نگهداری می شوند و به سرعت در دسترس هستند. قطعات فولادی غیرمعمول، مانند آن‌هایی که برای استفاده در شرایط باد شدید طراحی شده اند، باید به طور ویژه از کارخانه های فولادی سفارش داده شوند.

  1. اثر هنری (قاب تبلیغات)

قاب فولادی با یک ماده پشتی پوشیده شده است که به عنوان روکش شناخته می شود. طرح تبلیغ مورد نظر بر روی قاب چسبانده می‌شود. طرح تبلیغات یا روی کاغذ یا وینیل از قبل چاپ می شود (چاپ های لیتوگرافی تهیه شده روی صفحات وینیل بزرگ) که روی صفحه چسبانده می شود، یا در برخی موارد، این هنر مستقیماً روی تخته سه لا یا روی بوم نقاشی می شود. این قاب مجهز به راهروهایی است تا امکان دسترسی به سطوحی که عناصر تبلیغاتی در آن نصب شده اند را فراهم کند. راهروها همچنین با اتصالاتی جهت ایمنی مورد نیاز کارگران ساخته شده اند. 

  1. سیستم های الکتریکی

بیشتر بیلبوردها به صورت الکتریکی روشن می شوند و بنابراین نیاز به روشنایی و سیستم های برق مناسب همراه با تعداد قابل توجهی لامپ با وات بالا دارند. فعال سازی این سیستم های روشنایی کار ساده ای نیست. در حالی که بسیاری از بیلبوردها در مناطق بزرگ شهری قرار دارند، برخی دیگر را می توان در خارج از شهر در امتداد بزرگره‌ها یافت. در هر دو مورد، بسیار غیرعملی است که مجبور شوید برای روشن کردن چراغ ها هر شب به هر تابلو تبلیغاتی سر بزنید. بنابراین، کلیدهای اتوماتیک برای روشن کردن چراغ ها در زمان های مشخص ساخته شده اند. سیستم های دیگر از سلول های حساس به نور برای روشن کردن چراغ ها هنگام غروب استفاده می کنند. هنوز سایر سیستم های پیشرفته تر، چراغ ها را به صورت الکترونیکی با سیگنالی از یک سیستم ماهواره ای روشن و خاموش می کنند.

کنترل کیفیت

هیچ دستورالعمل جهانی برای ساخت بیلبورد وجود ندارد. هر شرکت استانداردهای اختصاصی خود را دارد. با این حال، شرکت های درگیر در این نوع کار تلاش قابل توجهی را در تعمیر و حفظ کیفیت علائم انجام می دهند. این تلاش ها به دلیل تأثیرات هوازدگی که باعث خراب شدن اجزای بیلبورد تبلیغاتی، به ویژه کاغذ و وینیل استفاده شده برای نمایش تبلیغات، ضروری است. علاوه بر این، اجزای فولادی می توانند پس از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض شرایط جوی شدید زنگ بزنند. 

بیلبوردها، بلافاصله هنگام فکر کردن به تبلیغات در فضای باز به ذهن ما می رسند و بازخورد خوبی هم دارند زیرا حدود 71 درصد از مصرف کنندگان با این تبلیغات کنار جاده ای درگیر هستند. همچنین بازاریابان و کسب و کارها در جستجوی مؤثرترین رسانه های تبلیغاتی هستند تا بتوانند در مورد برند، خدمات و محصولات خود یک آگاهی عمومی و موثر ایجاد کنند. رزرو بیلبورد تبلیغاتی، می تواند به این کسب و کارها کمک کند تا به هدف خود دست یابند. همچنین مشاوران و کارشناسان مجرب هلدینگ آراد شما را در این امر یاری می‌دهند.

رضایت شما از این صفحه

مشاوران همراه شما

۶۸۰۲ ۸۳۵ ۰۹۱۲

info@aradholding.com

      لورم ایپسوم متن

      لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان