نتایج بیشتر

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
گروه اقتصادی آراد

تاثیر جاذبه‌های گردشگری تبریز در بیلبوردهای تبلیغاتی

تاثیر جاذبه‌های گردشگری تبریز در بیلبوردهای تبلیغاتی، به ویژه در تعطیلات نوروز به دلیل تردد و ترافیک زیادی که از حضور مسافران در تبریز ایجاد می‌شود، کاملا محسوس است. بنابراین زمان مناسبی برای رزرو یا خرید بیلبورد تبلیغاتی در این شهر است. همچنین افراد زیادی از شهرهای مختلف با برند و کسب و کار شما آشنا می‌شوند. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار با اجاره بیلبورد تبریز می‌توانید به فرآیند برندسازی خود کمک فراوانی کنید.

تبریز، شهری که در طی سال های اخیر به عنوان زیباترین و توسعه یافته ترین شهر ایران لقب گرفته است. تبریز به لحاظ گردشگری از جاذبه های فراوانی برخوردار است.  با توجه به اینکه ۱۷ موزه مختلف در این شهر قرار دارد، مسافران مختلفی از سراسر کشور برای بازدید از این موزه‌های ارزشمند به تبریز سفر می کنند.

البته لازم به ذکر است که جاذبه های این شهر زیبا، تنها به موزه هایش ختم نمی شود. برای مثال، یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین مکان های تفریحی و دیدنی، بازار تبریز است. مکانی که در آن می توانید در دل تاریخ زمان مشروطه سفر کنید و از معروف ترین حجره ها و سراهای کشور دیدن کنید.

طبق آمار، در تعطیلات نوروزی ۴۴ میلیون تردد در جاده های کشور به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است. این موضوع تاثیر مستقیم گردشگری در بازخورد بیلبورد تبلیغاتی است. 


جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی و بازدید بیلبوردها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری استان از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین را دو میلیون و ۱۱۲ هزار و ۶۳۲ نفر اعلام کردند و گفتند: این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن ۸۸۵ هزار نفر بوده است. 

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد بازدید از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی مربوط به موزه‌ها و ابنیه‌های تاریخی است، افزود: مجموع بازدیدکنندگان از موزه‌های میراث فرهنگی استان طی این ایام ۱۵۱ هزار و ۶۴۹ گردشگر است که این آمار در سال گذشته ۳۳ هزار و ۳۰۰ گردشگر بود که البته شرایط کرونایی در این آمار بسیار دخیل بوده است.

همچنین کلیسای سنت استپانوس در شهرستان جلفا را دارای  بیشترین تعداد بازدیدکننده در نوروز امسال اعلام کرد و یادآور شد: طی این ایام تعداد ۳۲ هزار و ۶۲۶ گردشگر از این اثر تاریخی ثبت شده جهانی بازدید کرده‌اند.

در رده‌های بعدی موزه‌ی آذربایجان و قاجار در تبریز، بیشترین تعداد بازدیدکننده را داشته و اعلام شده: از موزه آذربایجان ۱۵ هزار و ۶۷۶ نفر و از موزه قاجار ۱۱ هزار و ۸۸۷ گردشگر طی روزهای ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین بازدید کرده‌اند. 

وی ادامه داد: مسافران نوروزی در آذربایجان شرقی از چهار موزه شهرداری تبریز نیز به تعداد ۲۱ هزار و ۴۸۶ گردشگر بازدید کرده‌اند که موزه شهریار نیز در این فهرست قرار دارد.

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی اضافه کردند که در مجموع تعداد ۱۷۳ هزار و ۱۳۵ نفر از موزه‌های تحت مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز بازدید شده است.

همچنین از افزایش حدود ۳۴ درصدی اسکان در مراکز اقامتی رسمی استان خبر داد و گفت: طی روزهای ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه، ۱۵۲ هزار و ۲۳۵ مسافر در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان اسکان یافتند که این رقم در سال گذشته معادل ۱۱۳ هزار و ۶۸۸ مسافر بود. تردد و ترافیک زیادی که از جاذبه های گردشگری ایجاد می‌شود باعث بازدید بیشتر تابلوهای تبلیغاتی در تعطیلات نوروز است.



بازديد روزانه 2 هزار نفر از موزه هاي شهرداري تبريز

از آغاز تعطیلات تابستانی و ورود سیل میهمانان و گردشگران به تبریز در این ایام، استقبال قابل توجهی نیز از موزه های تحت مدیریت شهرداری، موزه ادبی استاد شهریار و موزه تاریخ شهر، صورت گرفته و به طور میانگین روزانه بالغ بر دو هزار نفر از این موزه ها بازدید کرده اند.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به آغاز سومین جشنواره تابستانی در تبریز و نیز ورود موج دوم گردشگران و مسافران در این ایام به شهر تاریخی تبریز، آمار بازدیدکنندگان از موزه های شهرداری و نیز آمار ورودی گردشگر به این شهر نیز افزایش یابد.

از طرفی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از افزایش ۱۵۷ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری این استان طی تعطیلات نوروزی نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.


آمار بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، همه ساله در مهر ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز توسط «موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران» و «اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی» برگزار می‌شود. نمایشگاه کتاب تبریز از لحاظ گسترهٔ برگزاری و تعداد ناشران داخلی و خارجی پس از نمایشگاه کتاب تهران در رتبه دوم قرار دارد. از این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی استان آذربایجان شرقی و منطقه یاد می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به استقبال مناسب مردمی از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان، اعلام کردند: آمار بازدید از نمایشگاه از یک میلیون نفر گذشت.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمد محمدپور روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: با وجود اینکه هنوز آمار نهایی نشده و تا ساعت ۲۰ امروز نیز نمایشگاه ادامه دارد اما استقبال طوری بوده که تعداد بازدیدکنندگان بیش از یک میلیون نفر شده و آمار آن از سال گذشته بالاتر رفته است.  

وی با اشاره به اینکه این استقبال و حضور مردم موجب شده بن کتاب دیروز جمعه به پایان برسد، اضافه کرد: مبلغ ۱.۸ میلیارد تومان بن کتاب به فروش رسید.

بنا به این گزارش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی پیش از این از توزیع دو میلیارد تومان بن کتاب در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز خبر داده بود.

علاقمندان در طول برگزاری نمایشگاه با مراجعه به شعب بانک شهر در داخل نمایشگاه با پرداخت ۸۰ درصد بهای کتاب، ۲۰ درصد یارانه کتاب از فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند و ناشران نیز ۱۰ تا ۳۰ درصد تخفیف را اعمال می کنند.   

هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که برای دهمین بار نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها و برای هفتمین سال نمایشگاه رسانه های دیجیتال را در کنار خود دارد، در ۲۲ هزار متر مربع فضای مسقف و با حضور ۹۵۰ ناشر داخلی و خارجی دایر شد.


خروج ۵/۵ میلیون نفر از استان تهران در نوروز ۱۴۰۱

سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور در ادامه نشست خبری از خروج پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از تهران در نوروز امسال خبر داد و در این رابطه چنین گفت:

این آمار کاملا دقیق است و پلاک‌های شهر تهران و مالکان خودروهایی با شماره تلفن همراه مخصوص تهران به‌صورت رسمی ثبت شده است. سرهنگ جهانی ادامه داد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ بیش از ۵۰ درصد به‌صورت میانگین رشد تردد داشتیم.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، در نشست خبری این ستاد از ثبت اقامت بیش از ۵۰ میلیون نفر در استان‌های مختلف کشور خبر داد. سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی و دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان این مطلب افزود: با تاکید مهندس ضرغامی بر افزایش حجم سفرهای نوروزی و انتظار سونامی سفر، فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر از آبان ۱۴۰۰ آغاز شد و از بهمن‌ماه اتصال تاسیسات گردشگری به سامانه «ایران من» و سامانه پاسخگویی به شکایات ۰۹۶۲۹ و تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در اولویت قرار گرفت.

فاطمی افزود: برخی از زیرساخت‌ها طی دو سال از شیوع همه‌گیری کرونا از چرخه فعالیت خارج شده بودند، اولویت ما رسیدگی به این زیرساخت‌ها و سامان‌دهی آن‌ها برای ارائه خدمات حداکثری بود. برای کاهش مشکلاتی که برای گردشگران به وجود می‌آمد هم کمپین‌هایی راه‌اندازی کردیم و اولویت ما هماهنگی میان دستگاه‌ها برای ارائه خدمات بهتر بود.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی تصریح کرد:

۲۳ دستگاه در ایام نوروز به مردم خدمات ارائه می‌کردند و از هماهنگی تمامی آن‌ها تشکر می‌کنم که این خدمت‌رسانی به‌خوبی انجام شد.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در ادامه گفت: با تشکیل کمیته‌های ارزیابی که در خلال ستاد شکل گرفت، بیش از هشت‌هزار و ۳۰۰ بازرس به سراسر کشور اعزام شدند.

او ادامه داد: در ایام نوروز، ۵۰ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۲۹۶ نفر اقامت در استان‌های مختلف ثبت شد که نسبت به دوران قبل از کرونا یعنی در سال‌های ۹۷ و ۹۸، حدود ۶۷ درصد رشد داشته است.

فاطمی اظهار کرد: بیشترین آمار در بخش اقامتگاه‌های رسمی مربوط به استان‌های مازندران، خراسان رضوی، گیلان، هرمزگان، فارس، اصفهان، بوشهر، یزد، خوزستان و تهران بود.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی در پایان گفت: برای اولین بار استان تهران در جمع ۱۰ استان برتر در حوزه اقامت نوروزی قرار گرفت و بیشترین رشد اقامت در اقامتگاه‌های رسمی نسبت به دوران قبل از کرونا به‌ترتیب مربوط به استان‌های بوشهر، هرمزگان، گیلان، لرستان، تهران و البرز بود.

رضایت شما از این صفحه

مشاوران همراه شما

۶۸۰۲ ۸۳۵ ۰۹۱۲

info@aradholding.com

      لورم ایپسوم متن

      لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان